
Användarvillkor
för Solsta Hotell/Leif Eriksson Hotels AB
​
1. Allmänt
Dessa användarvillkor gäller för bokning och vistelse på Solsta Hotell/Leif Eriksson Hotels AB. Genom att boka ett rum hos oss godkänner du dessa villkor.
​
2. Bokning och bekräftelse
- En bokning är bindande när du mottagit en skriftlig bekräftelse via e-post från oss eller via vår bokningspartner.
- Kontrollera alltid bekräftelsen så att alla uppgifter stämmer. Eventuella fel måste påtalas omedelbart.
​
3. Priser och betalning
- Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.
- Betalning sker enligt de alternativ som erbjuds vid bokning (t.ex. kortbetalning, faktura, betalning på plats).
- Solsta Hotell förbehåller sig rätten att ta en förskottsbetalning eller deposition.
​
4. Avbokning och utebliven ankomst
- Avbokning ska ske inom den tidsram som anges vid bokningstillfället.
- Vid utebliven ankomst (”no-show”) debiteras hela beloppet för första natten, om inte annat avtalats.
- Specialerbjudanden, kampanjpriser eller icke-återbetalningsbara bokningar kan ha särskilda villkor.
​
5. In- och utcheckning
- Incheckning: från kl. 16:00 (om inte annat anges).
- Utcheckning: senast kl. 11:00 (om inte annat anges).
- Tidigare incheckning eller senare utcheckning kan erbjudas i mån av tillgång och kan debiteras extra.
​
6. Gästens ansvar
- Gäster ansvarar för att följa hotellets ordningsregler.
- Gäster ansvarar för skador på hotellrum eller inventarier som uppstår genom vårdslöshet eller uppsåt.
- Rökning är förbjuden i samtliga rum och lokaler. Vid överträdelse debiteras en saneringsavgift. Om brandlarmet utlöses på grund av rökning förebehåller vi oss rätten att debitera räddningstjänstens avgift för kontroll och återställning av brandlarmet, vilken uppgår till en kostnad av 6 158 kr plus moms.
- Husdjur är inte tillåtna på Solsta Hotell.
​
7. Hotellets ansvar
- Solsta Hotell ansvarar inte för värdesaker som lämnas i rummet eller på hotellet.
- Vid händelser utanför vår kontroll (”force majeure”), t.ex. strejk, brand eller myndighetsbeslut, frånsäger vi oss ansvar för uteblivna tjänster.
​
8. Personuppgifter
- Leif Eriksson Hotels AB behandlar personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.
- För mer information, se vår Integritetspolicy.
​
9. Tvister
- Eventuella tvister löses i första hand genom dialog med hotellets kundservice.
- Om tvist inte kan lösas, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol i Sverige.
​
10. Ändringar av villkoren
Leif Eriksson Hotels AB förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Den senaste versionen publiceras alltid på vår webbplats.
​